måndag 30 januari 2012

Australiens andra stad!

Sitter på McDonalds på Elisabeth St mitt i Melbourne och spanar ut över stadslivet. Vi anlände sent igår kväll. Ville bara att ni skulle veta :) Ska skriva om Great Ocean Road senare, helt klart!      Staden är stor och jag har ingen aning om vad jag ska göra.. Vad ska jag göra?? Får ta en promenad och upptäcka lite sen.
     Letar nytt hostel då det vi bor på nu är lite dyrt (Flinders Station Backpackers, $28/natt). Har en natt kvar där, det var enklare att boka en natt till istället för att stressa och checka ut idag. Vi får se hur det blir. Samtidigt som jag är förvirrad och stressad över allt, så vill jag upptäcka Melbourne, men otryggheten tar lite udden av känslan. Jag måste lugna mig och leva i nuet!
     Djokovic vann visst Australian Open, här i Melbourne, igår. Grattis! (Tennis intresserar mig dock inte ett dugg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar