söndag 8 januari 2012

GOTT NYTT ÅR!

...lite sådär i efterskott. Nyårsafton spenderades med att titta på fyrverkerier och rulla runt i sanden på stranden i Glenelg. Det var massa folk där. Man blev väldigt sandig och sandigast av alla blev nog min kamera som dog och gick inte att återuppväcka igen... Det var t.o.m. sand i minneskortsfacket och innanför linsen! Men i måndags gick jag och köpte en ny (ingen idé att laga). Så nu äger jag en orange Fujifilm XP20 som är stöt-, vatten-, kyl- och sandsäker! Jag har upptäckt att den är lite dålig att hantera ljus, men den duger (läs: fungerar!).





I onsdags var vi på Cleland Wildlife Park uppe i the Hills med Pamela (mamman) och tittade på och matade inhemska djur! Vi matade kängurus, emus, vallabys, mm, klappade en koala (efter 40 min i kö), såg en wombat röra sig (den på zoo var lite slö :P), såg echidnas, massa fåglar, jag blev attackerad av en ond and (2 ggr!), vi såg dingos, jättegiftiga ormar, mm, mm. Nu kan jag bocka av några fler djur på min ”måste-se-lista”! Sen åkte vi till utsiktsplatsen Mount Loft Summit och kollade in hela Adelaide och lite till ovanifrån. Sen åkte vi hem, jag spelade 31 omgångar ”Harpan” utan att gå ut en enda gång och sen fick vi god middag av Michael.


Jag och Cattis
En wombat!
En vallaby med en unge i fickan! (Ser obekvämt ut...)
Echidnas!
Jag matar en emu.

En fågel av nåt slag
Den onda andens kompisar..
Jag klappar en koala!!
En dingo på avstånd
Nästa vecka ska vi åka till Kangaroo Island! Vi höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar