torsdag 26 januari 2012

Sista dagen i Adelaide tydligen..!

Det var ett tag sen jag skrev nåt nu.. Det har inte hänt så mycket fram tills i typ tisdags. Inget jag vill skriva om här direkt i alla fall. I tisdags i alla fall så bestämdes det att vi skulle åka till Melbourne på fredag, den 27:e! Och i onsdags så hyrde vi bil hos Europcar för $549,91 (per pers = delat med fyra). Det kommer att bli jag, Cattis, Marcus och så Patrik ifrån Skövde som vi träffade i Perth (vet inte om jag skrivit om honom förut? Brukar inte nämna namn..). Så idag, Australia Day (nationaldagen), har alltså varit vår sista dag här i Adelaide. Den spenderades på Henley Beach. Vår sista Micheal-middag har blivit uppäten och vi packar när våra liv i väskor igen. Det känns riktigt tråkigt, enligt mig iaf, att lämna Adelaide. Har sagt adjö till Adelaides gulligaste pôjk som jag antar att jag hängt ihop med för mycket för att det ska vara hälsosamt att lämna så plötsligt och så lämnar vi vårt underbara hem här i Hallett Cove! Snyft! Men jag kommer kanske tillbaka, möjligt att jag typ har lovat det.. (?) Staden är väl inte världens roligaste, mer en stad man bor i än en man turistar i, som nån så bra uttryckte det. Så jag antar att jag får komma tillbaka och bo här! ;)
      Annars så är jag lite förvirrad och velig över vad jag ska göra nu den närmsta tiden och hur planen ser ut. Ska jag stanna i Melbourne en längre eller kortare tid? Ska jag åka till Sydney sen? Eller kanske tillbaka till Adelaide? Jobba i stan eller försöka hitta visumförlängande farmjobb? Cattis försvinner med sina föräldrar i 3 veckor den 24 mars och efter det är det möjligt att vi splittras, då våra resplaner kanske kommer se lite annorlunda ut. Fast jag har ju ingen plan. Eller jo, jag har flera.. Men just nu är det enda jag kan tänka på att jag inte vill lämna Adelaide.. Underhåller mitt ”Kungen”-spelberoende (kort på datorn) och lyssnar på musik för att slippa tänka på allt (och packa).

Happy Australia Day!
Glada aussies på Henley Beach idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar