torsdag 12 januari 2012

De senaste dagarna

De senaste dagarna har jag vart en sväng till Murray River och så har jag varit på cricket! Det är en vetenskap den där sporten, men jag fick reglerna förklarade för mig ännu en gång och jag förstår lite bättre för varje gång! Detta var en snabb cricketmatch (på ca tre timmar, jämfört med testcricket som pågår i fem dagar) och det var Sydney Sixers mot hemmalaget Adelaide Strikers. Sydney vann..

Murray River utanför Morgan
Mycket folk på Adelaide Oval i tisdags kväll!
Adelaide blå, Sydney röda.. Go Strikers (antar jag)!
Imorgon ska vi åka till Kangaroo Island! Bussen går 6.45 från stan, tåget från Hallett Cove går 5.34... Sen ska vi åka färja och så väntar en hyrbil på oss på ön! Sover en natt i bilen och sen kommer vi tillbaka på lördag! Det blir jag, Cattis, Marcus och en tjej från England (?) som heter Sarah som bor på Marcus hostel. Kommer bli spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar