fredag 12 oktober 2012

Adelaide?!

Den här veckan har jag jobbat varje dag! Och idag fick jag och en kille ta lite chefsansvar då chefen gick hem sjuk. Mhm! Det var inte så speciellt dock, men ändå!
     Och jag kom nyss hem från ett boxningspass! Jag hängde med Regan på en timmes boxning och det var precis vad min kropp behöver. Mina armar är trötta nu... (och jag saknar att sparka (för alla som inte vet har jag gått i karate)).

I alla fall, jag tror inte jag har skrivit att mina föräldrar planerar att komma ner i november. Som jag förstår är visum ansökta och biljetter kollade på åtminstone. I och med detta har jag tänkt lite på vad man kan se och göra häromkring i Adelaide-området. Så här kommer en liten lista:

  • Se Adelaide stad
  • Slappa på stranden
  • Upptäcka Adelaide Hills
  • Gå på zoo
  • Klappa kängurus i en wildlife park (cleland t.ex.)
  • Spela golf
  • Åka på vintur
  • Åka till Flinders Ranges
  • Åka till Kangaroo Island
  • Se Murray River
  • Ta en långtur till Melbourne
  • Åka till Glenelg
  • Dyka med hajar i Port Lincoln
  • Shoppa
  • Se på cricket/footy, vad det än är för säsong (cricket har precis startat)
  • Åka till Victor Harbour

Med mera. En liten lista som kanske kan ge lite tips och inspiration!



Och just det ja, det SNÖADE i hillsen igår, i Mt Lofty. Så mycket för vår! det ska bli 27 grader på söndag dock :S Folk är förvirrade.. med rätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar