tisdag 23 oktober 2012

Jag vill ha en sjungande skål

Så vad har jag hållit på med senaste tiden då? Jo:

I fredags gick vi ut och åt på en tibetansk/nepalesisk restaurang som hette "The Himalayan Kitchen" i North Adelaide. Vi åt gott och bemästrade tibetanska sjungande skålar. Man snurrade en pinne runt kanten och var man tillräckligt avslappnad "sjöng" de :)

Slappna aav...
I lördags var jag på husjakt i stan. Det slutade med att jag bara kollade på ett rum i förorten Manningham precis norr om city. Gick runt lite i stan och njöt av solen gjorde jag också. 
     Regan hadfe spelat cricket hela dagen och (efter att ha gjort mina läxor joinade jag grabbarna vid cricketklubben och kyssnade på cricketprat. Till slut var det bara jag, Regan och kusinen Rhys där och vi bestämde oss för att gå ut. Vi hade en irländsk kväll med Guinness, Kilkenny och Jameson :) Kom hem typ klocken fem... Trots detta så gav sig jag och Rhys plus två av hans kompisar (varav en från Stockholm) ut på vandring och vi besteg Blackhill Summit. Såg utsikt, en koala, massor av små ödlor och en bisvärm!
     Sen åkte vi till stranden i Brighton där Rhys, galen som han är, tog sig ett dopp medan solen gick ner. De två kompisarna hade gett upp pga kylan och jag och Regans syster som hängt på stod och frös. Regan var hemma hela dagen och önskade förmodligen att han var död.

De he små rackarna rasslade runt överallt!
Fin dag :)
Mr Koala satt och stirrade undrande på oss.
Blomster
Brighton Jetty
Den här veckan jobbar jag hela sex dagar, mån - lör! Jag är även fortfarande på husjakt, men det är så svårt. Så många förorter, så många hus och ingen bil eller tid att ta sig runt och kolla på allt. Och jag måste flytta snart!
     Idag fick jag även ett urdumt formulär från skattemyndigheten att fylla i av någon anledning. Som om inte jag har väntat och gjort nog! Idioti. Jag är så trött på det hela. Och det gör mig nervös. Tänk om jag inte får mina pengar till slut ändå?? De gör det bara för att jävlas..

Tomten har tydligen kommit till stan också upptäckte jag igår :S Här utanför CityCross där jag jobbar.

1 kommentar:

  1. låter som finglasen vi har här hemma de sjunger med :P

    SvaraRadera