lördag 6 oktober 2012

ETT ÅR!

Idag har jag varit ett år i Australien. Det är ganska länge det. Tänk, för ett år sedan sprang vi runt i Perth och hade oss. Och nu sitter jag här, i en säng i Adelaide Hills och lyssnar på musik. Mitt andraårsvisum har blivit godkänt och samtidigt som många orosmoment, liksom vintern, har flugit sin kos, så har nya uppkommit. Nu när jag vet att jag får stanna, var ska jag bo? Jag kan ju inte bo hos Regan hela tiden, eller? Speciellt inte när han åker bort en månad i november på militärläger. Och vad ska jag göra på nyår? Jag kan ju planera saker nu på ett sätt jag inte kunnat tidigare. Jag vill gå på massa festivaler och konserter, men med vem? För vilka pengar? Jag vill lära känna mer folk, men hur? Jag känner faktiskt inte så många här, inte så jag kan ringa dem och så. Jag har ju Pim i Gum, han kan jag alltid hänga med och folket där. Sen Regan såklart. Folket på jobbet är trevligt, men de ser jag bara på jobbet. Har ju träffat många av Regans kompisar, och några kan jag ju nästan betrakta som vänner, men inte så jag kan hänga med dem själv direkt.

Men men, man ska tänka positivt. Jag har ett jobb med trevligt folk (även om jag kunde tjäna och jobba mer..), jag är älskad av folk både här och hemma och det nalkas sommar!

Och jag hittar ny grym musik:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar