tisdag 14 maj 2013

Födelsedag #2

Så i helgen var det alltså Regans födelsedag. I fredags drog jag mig med honom ut och åt på en mexikansk restaurang som heter "Maiz & Mezcal", dit vi faktiskt skulle gå på hans födelsedag förra året, men jag bokade inget så vi fick inget bord. Den här gången bokade jag i tid och vi delade ett "platter" med quesadillas, tacos, "volcanos", mm, drack mexikansk öl och åt ljuvliga efterätter. Trevligt och gott!

På lördagen såg jag som jag skrev om i föregående inlägg på fotboll och Kersbrook vann till slut efter lite spänning. Ja faktiskt. Blev en aning engagerad där. Det kom regn förresten, så elden har slutat. Bra.

På kvällen sedan var vi ett gäng som gick ut och det blev en ganska sen kväll. Tappade bort både örhänge och läppstift (och en del pengar...).

Sovmorgon nästa dag som då var officiell 21-årsdag och även Mors dag här i landet, så dubbelt firande! Regan fick ett golfset med klubbor och bag och allt, plus ett drinkmixset med diverse tillhörande ingredienser, mm. Tjugoett är för övrigt en stor grej här, även om inget egentligen händer, inte nu längre.
Folk kom förbi och vi åt lite goda ostar och senare åt vi en enorm traditionell "roast" och efter det Bailey's och Toblerone-cheesecake. Mums! Såg på Harry Potter gjorde vi också. Mys. Kändes nästan som jul. Svensk jul.

Födelsedagsbarnet får enligt tradition inte nudda botten när de skär tårtan för då går inte deras önskan i uppfyllelse, så nån annan måste avsluta uppskärningen. Lite konstigt. Jag berättade om hela "om tårtbiten faller på sidan blir man inte gift"-historien. Den har de aldrig hört om här. Förrän nu.
Igår stannade jag i Paracombe hela dagen för jag hade inget jobb och jag var hellre där än i mitt lilla kryphål hela dagen. Gjorde ingenting förutom att jag tog en springtur. Stickade inte ens, för hade inget garn. Abstinens!

Jobbade idag på Pure and Natural, men bara tre timmar. Ska jobba där imorgon också, men då bara två.. Men det är två mer än från början! Allt räknas i jag-jobbar-så-fruktansvärt-lite-att-det-är-deprimerande-land!

Stickade nyss tre timmar i sträck. Vilket liv, haha. Lyssnade visserligen på lite skön musik på triplej/radio också då. Halsduken är nu hela 60 cm (hör du det mor!?)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar