fredag 31 maj 2013

Allt är så jäkla blött..

Det regnar. Tänkte cykla till jobbet imorse, men gav upp och tog bussen. Gick de omkring fyra kilometrarna hem och på vägen hem blev jag inte bara nersprutad med vatten av en bil på ett väldigt klyschigt sätt, utan jag upptäckte även att min väska förvandlats till en pool. Min vattenflaska hade läckt, så mitt pass (som jag alltid har med mig), mitt internationella körkort och min lönecheck jag precis hämtat upp var alldeles skrynkliga och blöta, min plånbok var genomblöt, frimärkena jag precis köpt för diverse brev som måste skickas fäster inte på kuverten OCH dessutom glömde jag min enda penna på jobbet när lönechecken skrevs, så nu kan jag inte skriva nyss nämnda brev heller. Så. Irriterande. Tur att australiska sedlar är gjorda av plast i alla fall.

Allt är nu på tork under heatern (AC:n). Inklusive mig. Det fortsätter regna. Imorgon är det vinter. Det ska regna hela helgen. Uuh.. Inte nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar