onsdag 1 maj 2013

Helgens tema: Ölflaskor

Vad gör jag då? Inte särskilt mycket, sitter just nu med datorn och käkar en förvånansvärt lyckad middag efter en dag med jobb. Spelade volleyboll igår och jobbade i måndags.  I helgen så såg jag på fotboll i långt-bort-i-ingenstans-byn Cambrai som ligger på östra sidan Adelaide Hill, i den platta wannabe(?)-öknen. Där var det sommar igen, med 27 grader och sol (och vind och grus och flugor). Det var en bra dag faktiskt, jag tog en springtur, målade naglarna och läste lite medan spelet höll på, och så såg jag ju lite fotboll såklart. ;) De vann.

Efteråt åt vi på Kersbrook-puben och sen köpte jag, Regan och Rhys en "carton" öl och åkte hem till Rhys och fyllde på ölflasksamlingen till bryggeriet, medan vi försökte komma på nåt att göra och hitta nån att göra det med, men alla ville stanna hemma, så vi åkte hem till slut vi med.

På söndagen tvättade vi flaskor och torkade vi flaskor mestadels. Alla var givetvis inte från dagen innan, bara några stycken. Eller kanske inte mestadels. Men jag kommer inte ihåg så mycket mer..

Ölen är nu tydligen i flaskorna och ska nu jäsa i en dryg vecka till. Ska bli interessant det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar