lördag 11 maj 2013

Två saker

Två saker jag har att säga:
 
Nummer ett - Jag har börjat sticka. Då jag knappt jobbar längre (vilket är totalt skit) så sa jag till Regan att jag behövde en hobby och han föreslog att jag skulle sticka honom en Crows-halsduk, så det gör jag nu! Det är beroendeframkallande och kul faktiskt. Bättre än att spela kungen/freecell på telefonen hela tiden!
 
Nummer två - Adelaide Hills brinner! I torsdags eftermiddag började det brinna i trakterna runt Cherryville, Basket Range och Mount Lofty, vilket ligger i "mitten" av hillsen kan man säga, i linje med Adelaide centrum typ. (Mor och far, kommer ni ihåg den dagen vi tog en tur genom hillsen och kom ut i stan? Runt där tror jag). De har fortfarande inte branden i kontroll och tror inte att de kommer att ha det förrän söndag kanske! Man kan känna röklukten.. Brandförbudssäsongen är över så folk kan nu fritt bränna löv och liknande. Detta faktum kombinerat med förvånansvärt höga temperaturer den här veckan var uppenbarligen en förödande kombination. Två hus har brunnit ner. Så hemskt. Förhoppningsvis rör det sig inte mer norrut eller nån annanstans för den delen heller. Idag är det ljummet och lite blåsigt. Vind är inte bra. Nästan så man hoppas på lite regn. Bara så det blir lite blött.. Folk verkar inte så otroliga dock. Sitter just nu på fotboll i Meadows, en bit söderut. Kersbrook ligger under. Jag stickar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar