tisdag 4 juni 2013

Vinterförkylning

Bara några få dagar in på vintern och jag är förkyld... Har inte gjort något speciellt heller för att förtjäna det, även om det regnade konstant fredag och lördag och jag frös. Det gjorde även killarna som spelade fotboll på lördagen i pissregn. Usch! Jag var där och kollade. Ingen spännande match alls, med 17 mål mot noll. Kersbrook vann. Efteråt åkte jag och Regan och köpte goda burritos på ett ställe nära där jag bor och så gick vi och såg på "The Great Gatsby" på bio. Den var väl ok, hade sina stunder, men var inte så bra som förväntat.

Alla männen vid baren. Det var visserligen någon slags 20-års reunion, så därför var det extra många äldre män där, men ändå, så brukar det se ut.

Resten av Kersbrooks klubblokal.

Killarna trotsar regnet.
På söndagen gjorde vi inte så mycket mer än att fixa med papper till min nya lägenhet (som jag fortfarande inte skrivit något om!) och såg lite film och sådär. Sjukdomen började krypa på mig... Och den är kvar i form av snor än. Idag och igår har jag jobbat, och det var allt för veckan. Skulle jobbat fredag men var tvungen att säga nej för vi ska åka till Warrnambool! :)

De bygger om Adelaide Oval. Den blir stor! Elder Park i förgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar