måndag 17 juni 2013

Solig vinter

I lördag kollade jag på fotboll (som vanligt) i Echunga och senare på kvällen åkte jag, Rhys och Regan till kompisarna Alex och Josh hus då Josh dagen efter skulle åka iväg till snön, som de säger här. Han har fått jobb i skidorten Perisher i New South Wales och ska bo där under en säsong (till oktober ungefär). Så vi gjorde lite cocktails och fortsatte sen kvällen på Inglewood Inn och efter detta kollade vi på nån humorshow som hette "The Mighty Boosh" och åt Doritos med cream cheese till sena kvällen (natten).

Deadly?
På söndagen sa vi då hejdå till Josh. De andra för bara några månader, medan jag ska det för alltid! Om han inte kommer till Sverige då. Eller jag kommer tillbaka. Jag tror minsann den svenska snön lockade.. ;)

Senare hängde jag med Regan och Dan till golfbanan. Jag spelade inte utan körde golfbil (:D) och njöt av solen! Som tur var spelade vi bara nio hål pga att golfbilen laddade ur, annars hade jag nog inte njutit av det lika mycket. Arton hål är lite väl många tycker Amanda... Och även om solen sken kändes fortfarande vinterkylan...

The "buggy"!
...and the road
...and the players :)
För övrigt så är vintern här väldigt mycket som en svensk höst. Och folk går runt i t-shirs även om det är iskallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar