onsdag 19 juni 2013

Musik update!

Tänkte bara dela med mig av lite låtar som jag tänkte inte hörs i Sverige. Nu har jag ju ingen aning om vad som spelas i Sverige för tillfället, förutom de korta intron och outron jag hör när jag lyssnar på P3:s poddar. Och det är inte så mycket. Så spelas det redan för fullt, kalla mig dum, men jag ville bara göra er en liten tjänst (alltså att upptäcka ny, bra musik)! :)
 

 
En sextonårig Naa Zeeländska har skapat detta vackra stycke som trots efter att ha spelats ett tag nu fortfarande "stops me in my track".
 
 
En grupp från Perth som har varit aktiv ett tag, detta är deras nya låt. Lyssna även på "Hello". Svängigt!
 
 
Ball Park Music, deras bästa låt tysker jag nog. Inte jätteny längre, men inte helt uttjatad än. Glatt!
 
 
Ett brittiskt band vad jag förstått. En av mina topplåtar just nu. Sån härlig frihetskänsla. Påminner mig om filmen "The Darjeeling Limited".
 
 
Också ett toppval just nu. Blir nästan lite rörd när jag hör den, även om jag alltid rör om orden när jag försöker sjunga med.
 
 
Tyckte jag behövde ha med nåt av The Rubens, ett australiskt band med många populära låtar här. Här är en. Hitsingeln nummer ett är dock "My Gun" som är lite sönderspekad enligt mig.
 
 
Jag vet inte var de kommer ifrån (Var det Canada? England? Skottland? Tror det var Skottland.) Men vem bryr sig egentligen, hon har en fin röst.
 
Och var har jag då hittat de flesta av detta lilla urval. TripleJ såklart, denna underbara musikradiokanal! :D
 
Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar