torsdag 13 juni 2013

Warrnambool

I helgen, som var en "longweekend" med en röd måndag, åkte jag, Regan och kusinen Rhys och hälsade på Regans bror Aaron i Warrnambool i Victoria där han bor. Det är en stad i samma storlek som Lidköping vid kusten i ena änden av Great Ocean Road. Vi for på fredagen. Det tog omkring sex och en halv timme att komma dit, med lite lunchstopp på vägen. Såg många får, lamm, kor, fält och grönskande kullar på vägen.

Vrroom!
Fina bilbilder...
Vinrankor
Raka vägen, bokstavligt..
Vi gick ut och åt på The Warrnambool Hotel på kvällen, en mysig pub med fin inredning och mycket folk. Jag åt pizza med lamm (blev inspriread av alla får på vägen..). Drack några öl, minglade och såg på fotboll på tv:n.

Rhys och Aaron på W'bool Hotel
Dagen efter var det dags för riktig fotboll, då vi åkte till Portland för att se på när Aarons lag Koroit vann mot hemmalaget. Jag slapp minsann inte undan den här lördagen heller, hehe. Men innan detta åt vi frukost på ett ställe nära havet med fin solig utsikt!

Hästar reds i vattnet, solen sken, vågorna (på andra sidan piren) var stora och allt var väldigt fint!
Här tog vi ett kvällsbad när jag var i Warrnambool första gången, med Cattis, Patrik och Marcus ;)
Min frukost - avocado, toast, mascarpone och citron. Dyrt för att vara så enkelt men så gott! Prova!
Fotboll i Portland
Ganska mycket folk och lite bättre lokaler mm än i Adelaide Hills..
Under helgen räknade även radiokanalen triplej ner listan "Hottest 100 of 20 years", för att fira tjugoårsjubileét för deras årliga lista av de hundra bästa låtarna för varje år. Under tre veckor har de räknat ner alla listorna igen och jag har försökt lyssna på så många jag kan och jag röstade även i omröstningen för de bästa låtarna under de senaste tjugo åren som de nu alltså presenterade resultatet av. I alla fall, detta hade jag i öronen medan vi spenderade hela dagen med fotboll i Portland. Jag blev lite trött på fotboll till slut.. Tur att jag hade bra musik!

Jag körde sedan alla tillbaka till Warrnambool runt femsnåret och återigen gich vi till W'bool Hotel för mat och öl. Vi fortsatte sedan vidare ut i natten och jag vet inte när vi kom hem!

Dagen efter åt vi Subway till frukost (Aaron lagar i princip aldrig mat hemma!) och sedan spenderade vi resten av dagen med att sitta vid hans köksbord och lyssna på topp 50 av "Hottest 100"-listan och drack öl. Inte så jäkla nyttigt kanske, men kul! Nummer ett på listan presenterades runt klockan fem och var (givetvis) Wonderwall av Oasis! En sån episk sing-a-long-sång! I alla fall, vi gick senare ännu en gång till W'bool Hotel för middag och mer öl (alltid mycket öldrickande i Aarons närvaro). Men med bara öl, en subway, ett par chips och helt plötsligt en pastamiddag i mig fick det mig att känna mig svimfärdig (blev blind av alla gröna prickar jag såg!) och kom i säng redan vid nio! Sov sedan hela tolv timmar, men var fortfarande lika trött som de som bara sovit hälften så mycket..

Regan lekte enhörning i fotbollsoutfit..
Lite vatten drack jag allt ;)

Måndagen spenderades i bil efter en sovmorgon och sen frukost. Vi kom till Adelaide igen runt halv åtta. Rolig men utmattande helg!

Himlen var så klar och fin och månen var helt ny! Men det fastnade ju inte på bild direkt, haha!
Jobbade i tisdags, ska in för ett kort skift idag och imorgon också. Inte jättemycket pengar kommer in och efter en "spending spree" i helgen så lever jag på bönor.. Vilket ju är bra på ett sätt då förra veckan inte var den bästa ur hälsomått mätt.. Men nästa vecka ska jag nog vara på banan igen!
Fortsätter för övrigt att sticka. Har stickat en crows-mössa till Regan, en grön mössa till mig och har precis avslutat ännu en crows-mössa till Aaron, haha! Jösses.

Har fått mina flygbiljetter förresten! It's for real!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar