onsdag 7 augusti 2013

Hong Kong

Sitter i Hong Kong och väntar på flyget till Helsingfors. Omkring femton timmar är avklarade och jag har runt tretton kvar. Det är faktiskt grymt tråkigt och jag vill bara vara framme. OM jag nu inte kan vara i Adelaide vill jag bara vara hemma. Det hjälper ju inte direkt att halsen gör ont och huvudet håller på att sprängas. Hittade en huvudvärkstablett i väskan (GULD!), men drar på det lite tills jag boardar nästa flyg som tar 10h 45min.. Förra flyget var "bara" åtta och det var långt nog. Inte lika roligt den här gången att flyga, jag är ju ganska van nu. Dessutom, att flyga bakåt i tiden är helt fucked up. Försöker hålla mig vaken tills det är någorlunda kväll i Sverige men det betyder att jag varit vaken i 19 timmar nu och en är det inte dags att boarda.. Bluuaahh.. 00.25 går flyget lokal tid, klockan är typ 23.20 nu.

Trettio grader utanför de stora glasfönstren här tydligen. Hong Kong såg fint ut i nattljuset. Nästa stopp Helsingfors! Jag kommer skriva mer om allt senare; om blöta kinder, diverse olyckor och förvånansvärt glada, fina stunder mitt i allt elände. Mår känslomässigt ganska bra för tillfället (men inte lika bra fysiskt som sagt), men det kommer väl komma ikapp mig senare (igen) förmodligen..

I alla fall, vi hörs och SES snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar