söndag 11 augusti 2013

Sista dagarna i Australien

Förra lördagen var jag på min sista fotbollsmatch i Kersbrook. Det var regn, hagel och iskallt, men Brookers vann såklart! På kvällen sen hade vi avskedsfest för mig, så vi hade bjudit in lite folk till Paracombe för lite grill och sånt och senare gick vi ut i stan och där mötte vi lite fler. Kul kväll!

Öl, som det ska va på fotboll.
 
Ute på stan nattetid :)
 Dagen efter blev det en ganska tidig morgon, efter att ha varit en ganska sen kväll, men vi skulle ha champagnefrukost! Mer folk var inbjudna och vi åt marinerad fruktsallad med gräddyoghurt och sen ägg, bacon, korv, och allt vad det heter. Och så (liite) champagne. Det var ju inte det första jag var sugen på direkt.. Det var riktigt trevligt och väldigt fint! Finare väder än dagen innan som tur var. Spillde över med lite tårar under de sista avskeden..

Namnamnam!

Grillning i full gång!

Champagne! (sparkling vitt) Som blandades med lite juce senare, lite mildare så...

Mustaschmacka :)

Fr.v: Rebecca, Dan, Maggi, ja, Regan, Alex.
 Efter det tog jag och Regan bussen till AAMI Stadium för att se på showdown mellan Port Adelaide och Adelaide Crows. Det var en riktigt bra match, och efter en hemsk säsong för Crows såg det äntligen ut att vända, men under sista minuten gjorde Port Power ett mål och de vann med fyra poäng.. Surt. Men vädret var fint, stämningen på topp, vi åt paj och vi var klädda i rött, blått och gult, Crows färger. Kul!

Egenstickat! I Regans ägo.

Go Crows!
 Måndagen var min sista dag i Australien. Planen var att åka in till stan, så jag kunde uträtta lite ärenden, men den planen blev ju lite försenad när vi först upptäckte ett hål i bränsleslangen på bilen vi hade, då någon hade stulit bensin från den under fredagsnatten, så det var vi tvunga att åka tillbaka och tillfälliggt tejpa igen. Sen när vi trodde att vi hade haft otur nog så krockade vi på vägen ner.. Jag körde, men det var inte mitt/vårt fel. En ung tjej blev rädd för den "oversized"-lastbilen vi hade framför oss när hon körde uppför den smala krokiga vägen vi åkte ner för, så hon körde ut i sidan, överkompenserade tillbaka, sladdade och körde över på vår sida och in i räcket och oss. Alla klarade sig bra och vår bil var inte speciellt skadad. Hennes var värre. Ambulans och CFS ("Country Fire Service") kom, och efter en lång stund senare även poilsen. vi lämnade alla våra uppgifter och sen kunde vi åka.


Crash! (vår bil t.v.)
Jag gjorde mina ärenden och sen åt vi glass på Gelatissimo. Senare på kvällen åt vi middag på Inglewood Inn. Jag åt gudomliga lamb shanks.. Josh och Alex, två kompisar, kom förbi och så snackade vi med dom ett tag. Sen åkte vi hem och åt chokladpudding och undvek TV:n.


"Nuts About You"-sundae, yum!

Stammisar?

Klättarde upp på en väldigt blåsig kulle på kvällen med utsikt över hela stan! Helt fantastiskt!

Fri! (alternativt: blåser bort!)
Lamb shanks
Min sista måltid var dock inte lamb shanks utan Weetbix med honung och mjölk och en Vegemite- och ostmacka. Vi gick upp tidigt för att ha tid till allt. Min väska vägde 22,3 kilo, puh! Klockan åtta for vi till flygplatsen. Checkade in klockan kvart i tio ungefär och var tvungen att gå genom tullen senast tjugo över elva.. Hjälp, bara några minuter kvar med min älskling! Säg så här, jag var ganska rödmosig när jag gick genom tullen. Förvånad att de kunde känna igen mig i passet. vi pratade i telefon igen dock direkt efter, tills jag var tvungen att boarda. Och sen när det visade sig att jag mellanlandade i Melbourne (som jag inte hade nån aning om :S), så pratade vi där också. Vi har fortfarnade kontakt nu. Men nu var det slut på mobilprat i alla fall. Nu bar det av hemåt!

Det sista jag åt var faktiskt en kombination av dessa: en s.k. "chompywompy" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar