lördag 3 augusti 2013

Sistan

I torsdags spenderade jag min allra sista dag i Adelaide centrum. Fast jag spenderade visst all min tips i Glenelg vid stranden. Jag gick runt, köpte glass och njöt av solen. Sista gången jag ser havet här för den här gången förmodligen.
 
Marinan i Glenelg

Såg en sluss jag inte visste fanns

Havet!
Royal Copenhagen-glass!
Igår fredag for vi till Hahndorf, den "tyska" lilla byn i the Hills och åt tyska korvar till lunch med tysk öl till. Riktigt mysigt! Senare på kvällen lagade vi trerätters spansk middag från boken jag gav Regan i julklapp. Marinerade morötter till förrätt, lamm i vitvin- och paprikasås till huvudrätt och chokladganachepudding med grädde till efterrätt. Fick chokladfix för ett år track vare puddingen (i teorin i alla fall..;) )! Det receptet ska jag göra igen!
 
Bockwurst med potatissallad
 Idag blir det Kersbrook för sista gången och efter det avskedsfest med liten barbecue och "town" (aka utgång)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar