onsdag 31 juli 2013

En vecka kvar!

I fredags var jag på fotboll i Macclesfield och senare på kvällen var det födelsedagsfest (20) och avskedsfest (Ghana) för två av Moynekusinerna i stan. Vi började på The Stag och kom inte hem förrän 5.30.. Amanda mådde inte så bra dagen efter... Men det var en kul kväll!

Denna veckan är vinterlovet slut för universitetsstudenterna så Regan är tillbaka i skolbänken. I måndags gjorde jag ingenting speciellt, men igår gick jag runt på stan och så åt vi glass och gick på konstmuseum och idag har jag vandrat runt, runt på Central Market. Åt "steamed dumplings" till lunch i Chinatown. Imorgon ska jag fördriva tiden i stan igen är tanken. Kanske för sista gången??

The Art Gallerys utställning Heartland är dessa tre första bilder ifrån.

Ett upp-och.ner-vänt träd som snurrade lite sådär magiskt i skenet från en strålkastare..

Heliumballonger med detaljerade trä"bollar" hängandes från dem.

Från idag, i en butik med massa nötter, bönor, honung, choklad, linser och annat nyttigt och i det här fallet organiskt. My cup of tea? Javisst!


Min lunch!
För övrigt så har jag nu avslutat min försäkring och mitt telefonabbonemang (men det stängs av först den sjunde, efter jag kommit hem, så telefonen funkar). Folk är inbjudna till avskedsfesten, men jag har inte bestämt var vi ska gå än (när vi går ut efter en liten inledande barbecue för de som vill).. Jag och beslut. Vi har även köpt biljetter för att se på riktig AFL fotboll på söndag och tydligen ska vi ha brunch innan det. Och efter det är det måndag, sista dagen, och sen klockan 11.10 lokal tid på tisdag flyger jag! Hjälp! Och snart är även denna onsdag slut. Men inte förrän vi har slagit sönder några boxningssäckar (och några händer?) ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar