måndag 29 juli 2013

St Kilda

I fredags tog vi en tur till St Kilda, en plats en bit norr om stan vid havet. Där finns det mangroveträsk och en stor lekplats för både små och lite större människor. Innan vi gav oss på något av detta dock hade vi en liten hemmagjord picknick vid havet, om man kan kalla det det, då vattnet var väldigt lågt. Sedan gick vi en liten runda bland mangroveträden. Det är ovanligt med mangrove så här längt fån ekvatorn och träden var mindre än dem jag såg uppe i norra Queensland. Efter det åkte vi rutschkanor, gungade, utforskade strandade skepp och snurrade runt på saker, åkte linbana, och ja, ni fattar..  Det var en underbart solig varm dag med vårkänsla och jag ville inte åka därifrån, men runt två rörde vi oss tillbaka för vi behövde plocka upp folk från busshållplatsen, men när det visade sig att vi inte behövde det ändå, blev jag lite sur. Men vi åkte och köpte lite grejer för att fixa min sko som gått sönder och sen på kvällen åkte vi på boxningsträning, så fick lite annat gjort också, vilket var bra.
 
Lågt vatten


Utsikt från trädtopparna
På promenad i mangroveskogen


Mangrove
På lekplatsen, på väg att åka linbana :)
(Sidan av) lekplatsens borg varifrån man åkte en av fyra långa rutschkanor ner!
Ett strandat (pirat?) skepp!
Bang!

För övrigt så avslutade jag nyss min sjukförsäkring, jag ska avsluta min telefonplan och så har jag skickat ett paket med lite grejer hem som kommer komma om 2-3 månader (det skeppas). Och folk är inbjudna till min avskedsfest (även om vi inte vet vad vi ska göra än riktigt).Förberedelserna för hemresa har minst sagt börjat. En vecka kvar! EN VECKA!! Vad fasen ska jag göra med EN VECKA kvar!! :'O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar