torsdag 11 juli 2013

Bowling och jättemycket glass!

Igår, efter att ha jobbat mitt näst sista skift på Pure+Natural, for jag till Paracombe och senare åkte jag och Regan till boxningsträning! Efter ett hårt pass för mina spinkiga armar åkte vi direkt, efter en snabb tvätt, till restaurangen The Oriental, där vi åt $5-schnitzel parmi tillsammans med sju andra trevliga människor. Efter denna ljuvliga måltid (så hungrig!) gick vi och bowlade i bowlinghallen som låg precis bredvid. Jag vann över folket på min bana och kom tvåa totalt!

Efteråt for vi till glassbaren Gelatissimo och köpte glass. Trots att jag köpte samma som i princip alla andra, två olika smaker i strut, var min glass dubbelt så stor! Jösses vad mycket glass! Men den gick ner, med bara liite hjälp. Äppelpaj och Macadamia & Caramel.

Bowling!

Jaz i farten

Grymma skor som det sig bör vara

Winner!

Alex slog high score på punch-bagen (9117)..

Och jag slog rekordet i glass-i-strut, eller nåt sånt. Regan med en avundsjuk blick, haha :P
Dagen innan, i tisdags cyklade jag till stadsdelen Norwood och utforskade där. Gick i affärer och dreglade över resturangmenyerna. Och trots att jag bestämde att jag fick köpa vad jag ville, i vilken affär jag ville, så kom jag ändå ut med en klänning från Vinnies, en secondhandaffär à la FA... Haha, typiskt mig! Drack en kopp vit varm choklad också, mmmm..

Idag jobbar jag mitt sista skift med start klockan 12! Men nu ska jag ge mig ut och försöka springa bort glassen med min onda träningsvärkskropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar