torsdag 4 juli 2013

Duktig flicka!

Ledig dag idag, får se vad för slags äventyr jag hittar på. Kanske inte volleyboll, som jag troget gått på varenda torsdag, då det ska regna senare och jag är redan snuvig som det är. Tyvärr.

Jag har nu sagt upp mig på Fancy Fillings, i person och inte via sms eller över telefon. Duktig flicka! Det var nämligen frestande.. Så imorgon jobbar jag mitt sista skift på Fancy Fillings i food courten under David Jones. Det andra jobbet tänkte jag ha kvar liite till, det på Pure+Natural.

Igår tog jag en lång promenad runt här i området och North Adelaide. Såg en hundpark, hästar mitt i stan, gick utmed floden Torrens och såg dessutom en fruktansvärd bilolycka där en tydligen dog. Bilarna låg på sidan, platt-ihopknycklade med runt 20 meter emellan, i en korsning, mitt i rusningstrafiken (långa köer..). Massor av poliser, brandmän och ambulansfolk var redan där och när jag gick därifrån (ville inte vara en av dem som bara står och stirrar) såg jag att fler var på väg. Så hemskt... Då vart jag glad för att jag faktiskt fortfarande kunde gå och stå och allt annat kändes lite mindre viktigt.

Det finns flera hästhagar precis väster om North Adelaide. Kändes lite lantligt fast mitt i stan! Adelaide Hills i bakgrunden.

Utforskade lite gömda delar av Torrens River :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar