måndag 5 december 2011

Nya tider...

...bokstavligt talat! Jag befinner mig nu 9,5 h timme hemifrån i tidsskillnad. Flygresan från Perth hit till Adelaide tog 2 h 39 min enligt piloten och allting gick bra!
     Vi bor hos Pamela, Cattis pappas kontakt och hon vi ska jobba för, och hennes familj, som förutom Pamela består av pappan Michael och tre barn, 13, 15 och 18 år gamla. De bor helt otroligt fantastiskt fint i en förort som heter Hallett Cove, med världens mest otroliga havsutsikt! Vi bor i typ en liten "lägenhet" separat från huset, med egen toalett och kök och en bäddsoffa. Mysigt!
     Pappan i huset älskar att laga mat så varje kväll väntar jättegod middag och i söndags fick vi våffla till frukost! Jag kommer att bli fet...
     I söndags tog vi tåget in till stan och gick runt lite, gick i affärer, osv. Vi har inte upptäckt så mycket än så jag vågar inte bilda mig en uppfattning om stan riktigt än. Shoppinggatan är bra iaf... :P
     Idag tog jag en långpromenad (3 h) längs med stranden och "boardwalken" som går utmed/uppepå berget som går utmed stranden, från Hallett Cove till Brighton Jetty. Det var dagens projekt! Det var varmt och väldigt vackert! :)
     Imorgon börjar vi jobba! Det ska bli spännande!

Ha det bra tills vi hörs igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar