måndag 19 november 2012

Kängurur, Tyskland, kullar, bil och utsikt

Idag hyrde vi bil och åkte till Adelaide Hills! Vi åkte först till Mount Lofty Summit och såg utsikten över hela Adelaide. Sen drog vi vidare till Cleland Wildlife Park och såg på massa inhemska djur. Andra gången för mig, första gången för föräldrarna. Efter att ha gått runt där i cirka två timmar åkte vi till Hahndorf, den lilla tyska, turistiska byn i södra Adelaide Hills. Mysig liten by! Där gick vi runt i alla små butiker, pappa köpte fudge och cowboyhatt, jag en vintageväska och till slut åt vi lite på ett café/restaurang. Jag åt en apfel strudel såklart :) Sen tog vi en lång krokig väg tillbaka över berg och genom dalar på vägar jag aldrig åkt förut. Adelaide Hills är så vackert!

Jag har förresten fått min skatt, efter drygt fyra och en halv månad! $1957 = Jippiie!

Cleland-känguru
Inte Mount Lofty men en annan fin vy :) Hills, stad och hav - everything Adelaide's about!
Omnomnomnom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar