torsdag 29 november 2012

Strandliv

Idag har vi gjort ett ganska kort besök till Aldinga Beach, söder om Adelaide då väderprognoserna utlovat hela 40 grader idag! Några fyrtio grader märkte vi dock aldrig av, inte där vi var, men minst trettio i alla fall! Efter strandbesöket åkte vi till vinområdet McLaren Vale, där föräldrarna köpte mer vin och vi fikade lite. På vägen hem åkte vi i regn genom Adelaide Hills och hem igen.
     De tre senaste dagarna har har bestått av fler strandbesök, och jobb för min del också. Det har varit så himla fint väder nu under en längre period, med temperaturer runt trettio! Underbart! Idag var egentligen första regnet på länge. Imorgon ska det tydligen bli ännu värre med dunder och blixtar (men fortfarande varmt ;)) Sen ska det dock bli lite svalare dock.

Aldinga Beach, en lång, vidsträckt strand på Fleurieu Peninsulas kust

Man fick köra bil på stranden. Här är vår Holden som vi hyrt och pappa är väldigt stolt över. Och mamma i bikini.

Bilar kan vara praktiska ibland.
I måndags efter jag slutat jobbet klockan två så gav vi oss av till Morialta Conservation Park för att vandra lite grann. Det var, som sagt, varmt, lite för varmt för far min som trodde han skulle dö, medan modern hade glömt allt vad temperatur handlar om och var helt över sig själv av förtjusning. Själv fick man försöka medla mellan de båda extremerna.. Haha. Sedan i tisdags åkte vi till West Beach och igår Glenelg, föräldrarnas favoritstrand vad jag förstår. Sanden börjar leta sig in lite överallt nu. I övermorgon är det sommar!

För de som undrar gick mötet med "svärföräldrarna" bra :P Väldigt trevligt!

Har varit och kollat på ett hus för övrigt. Ganska bra, men jag vill se på fler, men folk vill verkar inte vilja hyra ut sina rum till mig när de inte svarar på mejl, sms eller samtal! Stress! Irritation! Gah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar