torsdag 21 februari 2013

Bodyboarding!

Igår for vi ner till Southport Beach för en kort bodyboard/surfsession! Det tog ett tag för oss att komma iväg och komma dit och när vi väl var där fick vi höra att vi bara kunde vara där i cirka fyrtiofem minuter på grund av bilproblem.. Men ja ja, solen sken, vattnet var skönt, omgivningarna fina, vågorna ganska små (dvs lagom..) och när vi var klara var jag lite frusen faktiskt så det gjorde inte så mycket att gå upp. Provade bodyboarding för första gången och fick även sätta mina (begränsade) surfkunskaper på prov. Det gick ju inte jättebra, men jag fångade några vågor med bodyboarden! Det var kul och uppfriskande! 

Southport Beach
På väg hem med ca 1h 20min bilkörning i rusningstrafik framför oss...

Just vid Onkaparinga rivers flodmynning
När jag stod där och tittade ut fick jag verkligen känslan av att "ni som bor här är verkligen så lyckligt lottade"! Inget fel på Sverige, vi är också väldigt lyckligt lottade, men vi har inte surf bara sådär.  Och det var så jäkla fint!
Dagen innan var det Mr Moynes födelsedag så vi lagade lite extra fin middag och dagen efter, alltså idag, så spelade vi en runda golf på Kenton Valley uppe i the Hills. Det gick mindre bra den här gången, men det gällde inte bara mig så... Vi åt lunch på Lobethal Bakery och nu är jag hemma i Prospect igen och fördriver tiden till det är dags att spela volleyboll!

1 kommentar:

  1. Ser harligt ut, har faktisktaldrig testat att bodyboarda!

    SvaraRadera