lördag 23 februari 2013

Garden of Unearthly Delights

Liksom förra året så ägnade vi även detta år en kväll till att gå och kolla in festivalen "Garden of Unearthly Deligths", som är gratis och en del av Adelaide Fringe. Man får visserligen betala för showerna, men det är gratis inträde. Denna kväll var igår. Det var massa folk där och det blev bara fler under kvällens gång. Vi strövade runt lite i den lilla parken som för tillfället var dekorerad med ljusslingor och utrustad med tält och byggnader i gammeldags circusstil. Det var så fint och mysigt! Efter lite funderingar bestämde vi oss för att gå och se "Tommy Bradson's: Sweet Sixteen or The Birthday Party Massacre". Klassad som cabaret - spännande! Vi slängde snabbt i oss lite curry, sen tog vi plats i det lilla tältet där showen hölls och så började det.
     Showen hölls av en man som spelade olika karaktärer. Han pratade (ibland väldigt fort och oförståeligt), sjöng gamla rocklåtar och spelade upp en liten "enmanna"-pjäs. Det handlade om en överaskningsfest för dottern i familjen och han spelade först mamman, sen pappan, pojkvännen och sist dottern själv. Framför scenen stod ett festdukat bord och under showens gång kom fler och fler "släktingar" och plingade på dörren. Alltså han  drog upp folk från publiken (som inte var jättestor)... Jag var en av dem som blev uppdragen. Med partyhatt på huvudet tog jag plats runt bordet tillsammans med tio andra. Mitt nya namn var Judy och vän till dottern. Men jag var inte bara detta utan även dotterns pojkväns hemliga kärlek visade det sig. Jag blev uppdragen på scen där han sjöng till mig, uttryckte sin kärlek och nästan(!) klädde av sig naken! Hahaha! Lite awkward.. Men det var kul och en bra show. Efteråt gick vi till Gelatissimo på Rundle St och åt världens bästa glass. Partyhatten satt givetvis kvar på huvudet hela tiden ;)

Regan spanar ut över parken.






Jag blir kärleksförklarad på scen...
...medan resten av partyfolket och alla andra tittar på. Det var för övrigt riktiga snacks i skålarna på bordet, haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar