måndag 11 februari 2013

Country cricket

Kollade in cricket mellan Paracombe och Gumeracha i lördags i gamla Gum. Första gången jag såg Regan spela cricket faktiskt. Han gjorde bara sju "runs" dock, sen var han "out". Jag var där med hela familjen Moyne, inklusive storebror hitflugen från Victoria över helgen. De båda bröderna hade ett "engagement party" att gå på på kvällen, därför var han här.
     Vi såg inte hela matchen (Som pågår i runt sex timmar. Detta var dessutom den andra av två dagar..) utan åkte till baren/restaurangen Inglewood Inn och drack lite cider och jag fick höra om Moynes och andra familjemedlemmar världen över, haha!
     Killarna förlorade och Regan och kompisen Josh kom och anslöt sig till oss ett tag innan vi for vidare till cricketklubben, där jag återigen fick lyssna på oförståeliga historier om cricket. Jippi.
     Det blev lite sent för mig att bli hemskjutsad efter att vi släppt av killarna där festen hölls, så jag stannade och åt middag, såg på lite tv och sov i Paracombe. Runt klockan halv fem blev jag väckt av en trött, välklädd kille.. "A big night" som man säger.
 
Gjorde inte mycket igår, men på kvällen åt vi räkor och calamari med tillbehör. Mycket gott!
 
Cricket i Gumeracha.
Aaron, brodern, skulle flyga hem runt sju imorse, så vi var tvungna att gå upp 4.30 för att köra honom till flygplatsen och sen för att släppa av mig. Kom hem strax innan klockan 6 och gick och la mig direkt. Gud. Vad. Skönt. Det borde finnas lag på att man inte får gå upp så tidigt... Jobb idag vid 12.30. Ska strax göra mig iordning för det. 29 grader och sol ute. Gött :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar