måndag 4 februari 2013

Golf!

Igår spelade jag min alla första runda golf! Arton hål, par 3 och jag slog 91 slag! Jag var inte så dålig som jag trodde, och inte så dålig som de andra trodde jag skulle vara heller. Jag kom visserligen sist, men mitt spel var inte annorlunda från de andras. I alla fall, det var förvånansvärt kul. Och banan, Valley View, var liten och bra att börja på. Igen!

Regan slår ut
Josh hamnade lite fel..
... medan jag hamnade ganska rätt på samma hål!
Spelade med Regan, Dan och Josh.
Vad mer har jag gjort i helgen då? Jo, i fredags kväll gick vi, jag och Regan tillsammans med fyra andra, ut och åt dessert på en dessertrestaurang i Prospect. Flådigt! Sen åkte vi till en kebab/hamburgerrestaurang och satt där ett tag. Inte lika flådigt.. Efter det åkte vi, jag och Regs den här gången, till Paracombe och hängde hos en av Regans kompisar, med flera, som bor där och spelade lite biljard, mm.

Bombe Alaska! En glassbomb med maräng, parfait, "crumbs" och mango. Serverad med eld runtom!
I lördags spenaderade jag dagen uppe i the Hills, gick ut med hunden, kollade in lite cricket, mm, medan pojkvännen spelade nyss nämnda sport i Gumeracha. När matcherna var över tog vi en öl i klubbhuset, sedan vidare till lokala puben Inglewood Inn för lite mer biljard. Jag är nog fasen bättre på golf än biljard...

Idag har jag jobbat ett av två (!) skift den här veckan. Lite jobb, vilket inte är så bra, speciellt inte när Regan har en barkurs hela veckan, så jag kan inte hänga med han. Jag får hitta nån annan helt "enkelt". På den ljusa sidan så kommer det de närmaste dagarna bli varmare igen. Trettio grader plus here we come again!


PS: Köpte ett par runt 10 cm höga Jeffrey Campbell look-a-likes, dvs skor, i fredags. Iih!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar