tisdag 4 december 2012

Sista dagarna med föräldrarna

Nu är jag själv igen. Sitter nu på "Our House Backpackers" i centrala Adelaide då hela husgrejen fuckade upp. Men det är bara tillfälligt förhoppningsvis. Regan kommer tillbaka om elva dagar och föräldrarna flyger om fem minuter tror jag.
 
Så vad har då hänt sedan sist? Jo, i fredags gick vi på stan och sedan på kvällen så gick vi på bio och såg Bondfilmen "Skyfall". Riktigt bra faktiskt! Innan dess hämtade jag också upp min Falls-biljett som jag köpt via Gumtree. Falls är en stor festival över fyra dagar (vi har tre dagars biljetter) över nyår i Lorne i Victoria. Jag ska dit med Regan & Co. De hade ju köpt biljetter när de släpptes i oktober, närjag skulle åka hem, men sen stannade jag ju och då var det slutsålt! Men jag fick tag i en i alla fall (för överpris) och nu är jag så jäkla taggad! Jippi!
 
I lördags åt vi lunch på Inglewood Inn i Hillsen (pappas favoritplats :) ). Vi var på jakt efter på en golfbana så pappa kunde spela, men det var inte bra, det regnade och åskade och var kallt och inga tider, mm. Vi kollade på lite hus åt mig också. hittade ett som jag siktade in mig på, men sen på söndagen fick jag veta att det var taget. Och sen på måndagen fick jag veta att förutsättnigarna hos mitt backup-ställe helt hade ändrats, så det var inte heller bra. Så jag hittade inget hus till idag, så därför sitter jag nu här.. i världens hårdaste säng. Ska dock på intervju/möte/titta på hus imorgon på ett ställe där jag haft förvånansvärt mycket kontakt med kontaktpersonen där :P
 
I alla fall, i söndags blev det i alla fall golf, på Highercombe utanför Paracombe. Jag och mamma hängde bara med och kollade. Efteråt åt vi i Cudlee Creek, också i Hillsen.

Mamma hjälper minsann till!

Storgolfar'n!
Igår så tog vi en tur till Murray River! Vi åkte till Mannum och fikade där, sen åkte vi till Murray Bridge utmed floden och såg ödsliga gårdar och fina landskap och sen åt vi i Murray Bridge. Jag har aldrig sett det karga landskapet där ute förut. Mellan bördiga Adelaide Hills och det karga, vidsträckta landskapet bortom kullarna är det väldigt stor skillnad! Vackert på ett helt annat sätt.
     På kvällen gav vi oss ut och åt på "Sammy's on The Marina" i Glenelg som "sista måltid". Vi åt kilpatrick-ostron (alltså med Worcestershire-sås och bacon i) till förrätt, snopet små huvudrätter och
god (större) dessert. Sen var klockan sent.

Mannum
"Murray Princess" i Mannum

Murray River
 
Kilpatrick-ostron!
Världens minsta laxfilé och barramundi
Idag så checkade vi ut ur hotellet vid tio. sen åkte vi till stan och åt och fikade. Godaste glassen (i Adelaide i alla fall) kommer från Gelatissimo för övrigt. (Chokladsorbet... *dregel*). Vi åkte även till IKEA där vi kollade möbler och fiakde lite till. Jag köpte glögg och pepparkakor också :D     Sen tillbaka till stan. Vi tog en sista öl, sen sa vi hejdå (igen!) och sen var det slut! Direkt efteråt stack jag till en "presentation night" med jobbet som var för hela Adelaide Central Plaza (där Fancy Fillings ligger). Vi var en del från jobbet där. Ganska trevligt. Skönt att inte vara själv direkt så pang på.. Gratis drinkar och tilltugg :) Imorgon är det dags för jobb igen!

Mamma äter sushi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar