tisdag 18 december 2012

Väntan är över

Han är tillbaka, Regan alltså, och jag är glad :) Mötte honom på flygplatsen i lördags dit han anlände från Sydney. För den som inte vet har han varit iväg på militärläger en månad utanför Wagga Wagga i NSW. I alla fall, spenderade helgen, och igår, med honom och idag och de kommande tre dagarna tydligen är det jobb, jobb jobb. Ville egentligen inte jobba så mycket den här veckan, men ja ja...  Idag blev det en lång dag från åtta till fem (skulle egentligen jobbat till två...) och efter det så hade jag svenskalektion med min hyresvärd som hör börjat lära sig svenska! I utbyte för ungefär en halvtimmes uttalsträning i veckan på ord han valt ut och tränat på, får jag $15 mindre hyra i veckan! Ganska bra deal! Lite kul är det också faktiskt, haha.

Men nästa vecka kan jag varken jobba eller lära folk svenska (förutom nån snapsvisa kanske ;)) då det är jul(!), min födelsedag(!!) och sen Falls(!!!)! Intensiv vecka, men intensiv på det allra bästa av sätt! :D

Igår matade vi ett lamm :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar