onsdag 28 september 2011

En vecka, folks!

Om en vecka drar vi!! Eller ja, om en vecka har vi faktiskt redan dragit, om allt gårt som det ska! Sjukt galet/konstigt/kul/spännande/nervöst! Om jag skulle försöka beskriva känslorna jag får när jag väl kommer till insikt om vad vi ska göra (vilket jag kommer till lite då och då..) är det som om ett stort hål öppnar sig inom mig och sen börjar känslorna att bråka om vilka av dem som ska fylla hålet. Glädje? Nervositet? Förväntan? Lite sorg? Eller bara alltihop i en enda röra! Men för det mesta så inser jag inte vad jag gett mig in på. Jag tänker på det, men inser inte.. "Galet" är i alla fall ett ord som ofta återkommer i mina tankar.

Idag har vi i alla fall varit och tagit den där sprutan mot meningokocker (A och C, B finns det inget vaccin för). Det gick bra faktiskt! Drog även med mig min mamma till apoteket och inhandlade lite medicinska förnödenheter. Så nu hoppas jag att jag håller mig frisk i alla fall!
     Jag har också försökt att köpa en försäkring, men jag gjorde världens tabbe och råkade betala med ett konto det inte fanns tillräckligt med pengar på! Jag glömde föra över pengar från det ena kontot till det andra först! Och jag vågade ju inte pröva igen, med risk för att köpa två försäkringar. Lite onödigt kanske. Så jag antar att jag får ringa Gouda imorgon och fråga om det finns någon försäkringstagare med namnet Amanda Oscarsson i deras register, och om det i så fall är jag. Duktigt Amanda... >.<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar