fredag 30 september 2011

Packa, packa, tvätta, packa!

Idag har jag börjat försöka reda u det här med packningen. Jag tänkte jag skulle gjort det igår, men det blev ju givetvis inte av. Men idag så! Jag hade sedan tidigare skrivit en packlista och med den som utgångspunkt la jag ut allt jag skulle tänka mig att ha med mig på golvet.. Sedan var jag hård mot mig själv och rensade bort allt som inte behövdes. Sen in i tvätten med det som inte var nytvättat och just nu hänger det på tork och bara väntar på att rullas ihop (bästa sättet att packa) och packas ner!


Så här ser det alltså ut när man packar för en Australienresa! Detta är väl i stort sett allt jag tänkt ha med mig. Samtidigt som det ser ut som ganska mycket, så tycker inte jag det är så mycket. Två t-shirtar, tre linnen, ett par jeans, två par shorts, en tjocktröja, tre par skor osv. Sen ska man ju ha på sig något när man åker ner också och då tror jag jag kommer ta något från den här samlingen kläder. Så i slutändan så blir det nog inte så mycket. Har man glömt nåt så är det ju bara en bra ursäkt för att shoppa lite ;)
     Det känns för övrigt sjukt att ha kommit till det stadiet att man måste packa! Men jag inser att jag inte kommer ha så mycket tid till det de kommande dagarna, förutom på måndag kanske, men den dagen vill jag hålla öppen för ev. sista minuten grejer osv, så ja.. det fick bli till att göra det idag. Börja i alla fall. Det är ju "välja-vad-man-ska-ha-med-sig-processen" som är den svåra och tar mest tid, inte själva packningen. Men det gick förvånansvärt snabbt ändå tycker jag, för veliga mig. :)

Förresten så ordnade sig allt med försäkringen. Jag ringde Gouda och jag hade lyckats teckna en försäkring men inte betalt den, så de skickade ett mejl med en länk där jag kunde betala. Så nu är alla stora inköp gjorda, vilket känns skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar