torsdag 23 augusti 2012

Att handla

Många stora kedjor, såsom Coles och Woolworths för mat och Big W och Kmart för allt annat (dessa ägs dessutom av innan nämnda företag) har tagit steget längre än ICA:s och Coops självutcheckningsapparater och har istället helt egna kassaapparatsgrejer, där man plockar på sig allt, scannar, betalar, mm vid en apparat vid utgången. Man kan betala med cash eller kort, osv. Smidigt. Och dessutom, när jag använder dem, brukar det bli fel (två ggr nu) så en gång fick jag ett par skor som skulle kostat $8 för $5 och idag fick jag ett 2-pack strumpbyxor gratis för att den scannade fel (jag tog dem inte, de fixade det åt mig, men jag fick dem gratis då :) "Reduced to clear" var det men..). Gillart!


Dessutom handlar alla med tygkassar här. Tar med egna. Detta är något som jag hoppas sprider sig till resten av världen. Jag ska försöka ta med mig det hem i alla fall. De visar att det går people!

Folk packar påsarna åt en också, när går till en vanlig kassa. Inga rullande band här! Ibland när man inte har nån påse dock så packar de i fler plastpåsar än vad som behövs. Onödigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar