tisdag 28 augusti 2012

Studier och livet

Nu är jag helt och fullt registrerad och anmäld till Marinbiologisk orienteringskurs HT12, BIO040, på Göteborgs universitet som börjar nästa måndag (3 sep)! Herregud, jag hade ju nästan glömt av det hela! Intressant att se hur det blir. Jag har ju tid just nu i alla fall. Den här veckan har jag skitskift, vilket innebär att jag knappt jobbar nåt alls. Igår, världens värsta dag, då jag gjorde i princip allt fel, jobbade jag mellan 11-14 (kanske var tur det) och imorgon 11-16. That's it. Pissigt. Dessutom förväntar jag mig att bli strypt imorgon..

Idag vaknade jag vid elva, åt frukost till tolv, tog en springtur vid ett, tvättade kläder vid två, åt vid tre och nu är klockan snart fem. Intressant dag, hrm.. Men ja, betydligt bättre än igår ändå...

I torsdags jobbade jag inte, som vanligt, så jag tog en liten tur in till stan. Gick i lite butiker (jag vill shoppa så mycket just nu!), såg lite australiensiska olympier som kommit hem, gick till Central Market, mm, allt inom två timmar som är hur länge en bussbiljett (och tåg) gäller här. Så lyckades göra allt på en resa!
     Jobbade i fredags, åkte till Regan på kvällen vars bror kommit upp från Victoria över helgen. På lördagen såg jag på fotboll i Nairne (Kersbrook vs Birdwood, Brookers vann ofc!) Det var soligt och regnigt om vartannat och väldigt lerigt för spelarna.
     Senare på kvällen var det partydags. Trevligt. Fri bar. Sen kväll. Relativt tidig morgon dagen därpå med tanke på när vi somnade. Intressant morgon, när man fick veta vad alla hittat på under natten :P Vi skulle åka till stan för frukost, men med sju tämligen förvirrade själar så blev det snarare lunch. Hungrig... :O Underbart solig, vårig dag dock. Våren börjar officiellt i september. Vi åkte till "Bocelli's Caffé Ristorante" på Hutt St i stan. Det var jag, Regan, systern, brodern, kusinen, modern och fadern. Familjen Moyne <3 Senare när vi kom hem gick vi ut med hunden, såg på filmer, åt stek, grönsaker och chokladpudding och sov.

"Finn-en-olympier"..
HFL (Hills Football Leage) Country Division. Glamouröst. Lerigt.
Och idag har jag börjat kolla på biljetter för att lämna allt detta. Livet är bra orättvist. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar