torsdag 30 augusti 2012

Ni har rätt, jag väntar...

Så det verkar som att jag får min skatteåtebäring på söndag!(!!) Tydligen så hade min ansökan blivit utvald att granskas extra noga av den australiensiska staten, uppepå allla andra förseningar, men nu så! Och blir det inte på söndag så blir det snart i alla fall och jag har hel och full rätt att ringa argt och klaga om det sker. Det skrev dem. Nästan. Här är en del av mejlet jag fick:


Jag har betalat $2263 i skatt totalt. $110 av dem går till Peter Pans/Tax Backer. Sen får vi se hur mycket jag får av resten. Kanske inte får nåt alls om de hittar ett fel. Fuck Tax Backer i så fall. (Ursäkta språket...) (...mamma). Men jag har aldrig haft några höga förhoppningar, så att jag inte skulle spendera allt för mycket i tron om att jag snart skulle bli rik. Tänk, det var nu TVÅ månader sen jag ansökte. Två - tre veckor my ass...

På tal om pengar så skulle jag bara jobbat två korta dagar den här vecken, vilket var lite nedslående, men nu har jag hittills jobbat tre hyfsat långa dagar och ska jobba imorgon igen!
     Idag var det dramadramadrama när en av tjejerna som jobbat här längst och mest sa upp sig p.g.a nåt gräl. Hon kom tydligen sen och bad om att få tillbaka sitt jobb. Jag vet inte om hon fick det. Jag hoppas det. Hon är arton, flyttade hit från Chile, utan att kunna någon engelska, när hon var femton när hennes mamma dog och nu är hon jättecool, bra på engelska och börjar kl 6.30 typ fem dagar i veckan. Heja Em!
.
PS: Tror inte chefen hört nåt om min pissmåndag, hon har bara varit snäll mot mig i veckan :) Puh! :DS

2 kommentarer:

  1. Men det står ju 2/11... alltså 2:a november? Det är ju bara 2:a september nu på söndag...

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, så rätt... gud vad jag är DUM! tack för det, jag hade aldrig sett det..

    SvaraRadera