lördag 1 september 2012

Vårens första dag!

Idag är det officiell vår här och det känns, solen skiner och det är varmt och skönt! Blommor blommar och fåglarna kvittrar nog lite högre än de gjorde igår tror jag minsann ;)

Tack förresten Helena som i en kommentar uppdaterade mig om att jag inte alls får tillbaka min skatt på söndag utan den andra november... NOVEMBER!!! BUHU! Hur kunde jag missa det?? Jag har i och för sig alltid haft nån grej om att september är nummer 11.. Kanske pga elfte september eller nåt. Skit i alla fall. Så då kommer jag inte få de pengarna när jag är i Australien. Skiit! Jag som var så glad för att jag äntligen skulle få dem. Jävla regering, stat, skattemyndighet, whatever, varför valde ni just min??! Jag vill ju spendera nu om det här nu ska vara min sista tid i Australien. Min så sköna dag hittills fick nu ett litet mörkt moln över sig.. Men ok, var glad, jag kommer inte dö och jag är inte utfattig. De kommer komma nångång. Men skit :(

Åt "pie floater" igår, en Syd Australisk specialitet tydligen. En paj som flyter runt i en ärt-och skinksoppa. Gott! Plus en "apricot turnover" på det. Namnnamnam. Tog en springtur idag..

2 kommentarer:

  1. Bra att jag kunde "hjälpa" till eller vad man nu ska kalla det. Kanske hade varit ännu värre om du inte ens tänkt på det och så hade söndagen kommit och inga pengar kommit och du ringt runt massa samtal och så.. Hade kanske varit lite dumt.

    Jag hoppas att du får en bra sista tid i Australien ändå ifall det nu blir så. Du får spara de pengarna du får tillbaka och använda dom till nästa resa istället ;)

    SvaraRadera
  2. Jag ar tacksam tro inget annat! :) Tack! Tanker att jag nu kan spendera allt jag har nu med gott samvete med vetskapen om att pengar ar pa vag! (hoppas jag iaf...)

    SvaraRadera