söndag 16 september 2012

Grand Final!

I lördags var det dags för final i Hills Footbal Leage mellan Kersbrook och Echunga. Och Kersbrook vann! Så efteråt, och i tre dagar nu framöver, är det party, så jag kommer inte se min vinnare förrän på måndag eller tisdag (och han kommer förmodligen vara ett vrak)... Jag var chaufför från Macclesfield, där matchen hölls, till Kersbrook (det är en bit..). Det var en intressant resa med fyra "glada" killar i bilen :P




Själv har jag då flyttat tillbaka till Paracombe. Men jag tycks vägra acceptera att detta är min sista tid här. Det är så surrealistiskt, att på drygt 20 h färdas tillbaka och helt plötsligt slängas tillbaka till något som liknar mitt gamla liv, no strings attached till det liv jag levt nu under ett år förutom ett välfyllt fotoalbum. Nej, fel, dumt, konstigt, nej. När jag tog den där avskedsölen med folket från jobbet, vilket för övrigt var trevligt, sa min chef att hon kunde sponsra mig till att stanna! Hon skulle ändå sponsra två andra tjejer som jobbar där nu. Jag funderar seriöst på det. Men tiden rinner iväg! Det skulle ta upp till två månader för hela den processen att gå igenom, så jag skulle vara tvungen att ta ett "bridging visa" Det kostar ingenting, men sponsorvisat kostar. Och jag vet inte ens om det skulle gå igenom. Men, men, men... vad ska jag säga? Måste bestämma mig nästa vecka. Helst nu. Men jag vill prata med Regan först och ja, vi får se när han är talför igen. :P Imorgon?

För övrigt så är jag duktig och gör jag mina läxor! Och jag kom nyss hem ifrån en 2 h promenad runt i the Hills!  :)

Från min promenad i dag.

Vårblomster!

En fiskfarm

En kompis jag stötte på på vägen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar