måndag 3 september 2012

Uni!

Idag börjar min universitetskurs! Elva frågor om livets uppkomst som ska vara inlämnade på måndag! Texten finns på Göteborgs universitets studentportal, liksom frågorna, och svaren finns i texten. Inte jättesvårt, inte jättekul, men jag sitter inte och tittar på tv eller Famliy Guy eller spelar Kungen eller sitter på Facebook eller nåt annat onödigt i alla fall. Det känns att det var länge sedan jag studerade. Hjälp för att ta flera års uppehåll! Men jag faller ändå ganska snabbt in i mitt vanliga sätt att svara på sådana här frågor och lägga upp saker och ting. Just nu är jag på tredje frågan!

För övrigt så är Moder Natur helt i linje med vår tidsräkning, då våren verkligen startade den 1 september! Igår var det Fars Dag här i landet och jag spenderade dagen med familjelunch med familjen Moyne (alltså kusiner och sådant också). Åt grillat, sallader och pavlova tills jag inte behövde äta nåt mer på hela den dagen och så spelade vi fotboll (soccer) på en lutande gräsmatta med träd mitt i. Riktigt varmt! Shortsväder (men jag hade inga shorts på mig)!
     Idag var det också varmt, men jag har spenderat dagen inomhus med jobb. Imorgon är jag ledig och det skulle bli runt 23 grader! (Men snart kommer regnet igen...)

På söndag ska vi gå på Royal Adelaide Show! :D Mer om det sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar