onsdag 12 september 2012

Royal Adelaide Show

Fin helg! Jobbade på min chefs andra ställe i fredags, "Fancy Fillings", där hennes mamma håller ställningarna. Mycket var likadant, men en del saker annorlunda. Jag förstår vem Errica (chefen) brås på när det kommer till hennes temperament.. Tyckte jag gjorde allt fel och var så lättad när jag slutade klockan två. Men när jag gick förbi jobbet idag och Errica frågade om jag kunde jobba där på fredag igen osv, sa hon att mamman tyckte om mig och undrade när jag skulle komma igen. Så jag kunde ju inte ha gjort allt fel :)
     I alla fall, mötte upp Regan och vi tog en sväng genom muséet och gick lite på stan. Hämtade min lönecheck hos Errica och fick reda på att en kille jag jobbar med hade skärt (aka skurit för de som vill :P (intern"humor")) av sig fingret vid lunchtid!! Sen åkte vi i alla fall hem till Regan och lagade paj till middag.

Gissa vem som gjorde dekorationerna? :)
I lördags var det, nej ingen fotboll, utan netball! Regan hade en veckas uppehåll då de spelar final på lördag, så istället tittade vi på hans syster som spelade en match i "Adelaide Thunderbirds" hemmaarena. Hennes lag "Tango" vann, så nu är hon också i final!
     Direkt efteråt åkte vi hem till en av Regans kompisar som bor precis vid havet vid Henley Beach i otroligt fint hus och såg när Adelaide Crows förlorade i kvartsfinal mot Sydney Swans på en enorm tv med han och hans flickvän. Senare på kvällen gick vi ut till The Austral" och "Dog & Duck" i stan, men ingen av oss två hade särskilt stor lust för det, så vi åkte hem ganska tidigt.

Netballplaner så långt ögat kan nå...
... men vi var inomhus! "Tango" i rosa, "Cougars" i grönt.
I korgen!
I söndags var vi på "Royal Adelaide Show", en årlig mässa/utställning/tivoli/jippo där man kan se, höra, smaka allt och lite till. Vi såg alpackor, grisar, getter, får, hundar, katter, fåglar, kor, hästar, etc. Vi smakade på alltifrån toffee, till ost, till vin, till chilli, till korv, till honung, med mera med mera. Vi sköt pil och sköt katapult med plastgrodor. Åkte slänggunga och såg på vedhuggartävlingar. Såg grisracing, bilracing och motocross. Åt dagwood dogs (Korv på pinne i "batter" doppad i tomatsås) och pofferjes (Små pannkakor srverade med kanelsocker, grädde och citron. Ljuvligt.). Såg en ljusshow, fick en stegräknare, förlorade i ett trycka-snabbt-på-knappen-bilracinglopp. Trängdes med barnvagnar, njöt av vårsolen och atmosfären. Dagen avslutades klockan nio med storartade fyrverkerier! Väldigt bra dag :)

Här var det.
Mr Jong ställde ut!
Mycket folk.
Elektriska/mekaniska/whatever huvuden :S
Alpackor!
Get (gahahaha, jag älskar ordet get :P)
Vedhuggare
Tänkte på dig Rainer..
Fårauktion
En enorm tjur!
Inte så enorma kultingar
En dagwood dog
Eh ja...
Pariserhjulet
Regan i full sjå med att vara snäppet mindre dålig en mig på att skjuta pil (jag skadade tummen :( haha)
Pofferjes, MMMMMM!
Rrrrracing!
Fyrverkerierna!
I måndags jobbade jag som vanligt. Elva till fem. Inget ovanligt där. Och igår var jag ledig. Tog en springtur som vanligt, sen åkte jag in till stan och gick runt där ett tag i solen (i bara sandaler, tights och klänning!), sen mötte jag upp Leif, min dykbuddy ifrån Cairns som skulle vara i stan i 20h innan han åker till Sydney idag. Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar