lördag 24 mars 2012

Enough!

Ok, nu får det vara nog, jag stannar här max en vecka till! Igår sa Tony till mig, efter att ha frågat vad jag skulle göra i helgen, att om jag åker bort i helgen så får jag sparken. Jag kan inte ta det här längre. Ska kolla upp några alternativ jag har - ringde precis ett "inofficiellt" hostel i Gumeracha (han sa att de hade plats, men samtalet bröts...!), ska kanske ringa grannblomfarmen igen och pojkvännen (...mhm! jag säger så nu... herregud :D) skulle fråga nån han kände ikväll. Jag kan stå ut en vecka till, men nästa helg så sticker jag, vare sig jag har jobb eller inte. Han är en idiot. Jag har en allierad i brasilianaren, han tycker likadant! Det känns skönt att jag kan prata skit om chefen med honom ;)
   Idag ska jag i alla fall gå och se på fotboll med familjen (spionera på ärkefienderna Gumeracha för min footy-killes skull :P). Har tagit den tredje dosen Twinrix alldeles nyss också! Bokade doktorstid för att få recept igår och gick dit idag, fick receptet, gick till apoteket (spännande folk som skötte det.. :P) här i byn och de hade en dos (!), jag fick den och  gick tillbaka till "Gumeracha Medical Practice"  och fick sprutan! Jag svimmade inte! $90 för vaccinet och $31 för doktorn, en kostnad jag får tillbaka från Medicare! Själva spruttagningen gjorde de gratis! Mycket billigare än i Perth där det kostade $195! Skönt att ha det gjort! Nu måste jag bara förlänga min försäkring som går ut den 4 april. Och reda ut hela den här situationen... Men jag är stark, målmedveten (för tillfället), självständig, älskad, ung, kär och fri att göra vad jag vill!! Kan det vara bättre egentligen? Känner mig på gång! Och pengar är bara pengar, vad som spelar roll är hur man känner sig och trivs och jag trivs inte nu, so fuck it! Mohahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar