lördag 10 mars 2012

Pa battringsvagen?

Det kanns lite battre nu, at middag pa puben igar med familjen och brasilianaren. Motte alla barnen och hoggravida frun. De har tre barn, tva soner, 3 och tio ar och en dotter 6 (snart 7 :)) ar. Sa. Himla. Sota. :) Och en till pa vag alltsa om typ 6-8 veckor. Det var tevligt och jag blev valdigt matt. Men jag kanner mig fortfarande inte helt fri. Kunde t.ex. tittat pa cricket idag (i 5 h visserligen.. kanske inte heller sa kul, men roligare an att bara sitta och dra hemma, ensam ("hemma", herregud!)), men tankte att ju mer tid jag spenderar hemma, desto battre, fast det ar grymt trakigt. Ensamt ocksa. Och trakigt. Jag kanner fortfarande pressen, vilket ar lite jobbigt :/ Men har bestamt mig for att forsoka sta ut ett tag till. Var hos grannfarmen (blommor) och fragade om jobb i torsdags och han hade kanske nat, men han hade inget boende, men han tipsade mig om ett "inofficiellt"-backpackers i Gumeracha, sa jag gick dit och fragade om de hade plats, men det var fullt. Skulle ringa om en vecka igen. Sa jag kanske gor det bara for att se.
     Pa plussidan da sa har jag nu jobbat av tio visumsdagar och jag far kora fyrhjuling pa jobbet. Vroom! Och jag ar inte oversvammad, tack och lov! (Jag ar ju i Adelaide Hills ocksa sa det ar nog ingen fara :P)

3 kommentarer:

  1. Tror att fyrhjulingen va det mest positiva :D

    SvaraRadera
  2. Hej! Googlade på australienska bloggar och fick upp din! :) Verkar vara ett väldigt roligt äventyr som du varit med om! Är själv 19 år och tänkte åka ner till Sydney för att jobba/sola/resa runt så mycket jag orkar under ett år. Tänkte fråga dig två frågor; Hur mycket kostade det att ta hjälp av STA när ni bokade er resa? Och ungefär hur mycket pengar tog du med dig? Jag har tänkt mig ungefär 50.000. Tror du det räcker?

    Håller tummarna för att du får det awesome (!) där nere..
    / Elin

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Later som en utmarkt ide! Aven om jag hort att Sydneybor ar lite "snofsiga" :P Jag kommer inte riktigt ihag vad vi betalade nu.. Jag tror paketet kostade drygt 2000 och flybiljetten nagot pa 6000 (kopte den via STA ocksa, till Perth). Jag hade med mig 20000-30000 nanting tror jag, och jag har ingen hembiljett. Ledsen for de lite luddiga svaren, men jag kommer inte ihag... Det var ett tag sen! 50000 tusen racker definitivt iaf!! Lycka till!! :D

    SvaraRadera