lördag 3 mars 2012

Livet just nu:

Så, då har jag börjat jobba då! Kom till Torrens Valley Orchards/Gumeracha i förra torsdagen, som ni kanske vet, så jag jobbade fredag och så nu i veckan förutom insdag då det regnade för mycket. Fick veta att jag skulle hit på torsdag morgon klockan nio, så allt gick väldigt hastigt, ut-checkning, packning, åka hit och dit, osv. Men till slut kom jag fram och allt ordnade sig!
     Jag bor i ett hus (som sitter ihop med kontoret) med tre andra: Två irländskor, 22 och 23 år, som varit här en vecka mer än mig och en brasilianare, 27, som varit här i 7 mån (utbildad agronom, sponsrad). Jag bor i ett rum tillsammans med tjejerna och brasilianaren har ett rum för sig själv. Vi har en liten tv och soffor, ett kök, toa, tvätt och dusch. Får äntligen användning för mitt reselakan, då jag inte har några lakan, och ingen kudde heller, men jag fick en av tjejerna. Snällt! Alla är trevliga :)
     Till jobbet då. Jag jobbar med tjejerna och en man som heter Craig som ”leder” oss, eller vad man ska säga. Vi håller på med bevattningen mestadels och även en del "pruning", klippa träd alltså. Har ömma händer.. I onsdags regnade det för mycket hela dagen så vi kunde inte jobba. Vi börjar klocka sju och slutar fyra, med lunch och två ”smokers” emellanåt (en kvarts paus). Det är helt ok, ganska soft, kan lyssna på musik, värmen är inte så jobbig då man är i skuggan av träd ganska ofta och vi jobbar med vatten!
 Och det har inte varit varmt alla dagar, onej.. 



Och så till förra helgen. Klippte mig hos Gumerachas lokala frisör (mycket bättre än Hallet Coves..). Sen blev jag medbjuden till Glenelg av brasilianaren och hans brasilianska vän från grannfarmen – två brasilianare alltså :P – då det var väldigt varmt. Stranden, yay! Kom dit hyfsat sent då vi gjorde annat först, men jag fick mig en dos sol, salt och sand(...) minsann! Sen var jag på cricket-klubbfest typ och i söndags var jag på footy (a.k.a”AFL” a.k.a ”Aussie rules” a.k.a ”football”)! Det var tre lag som spelade tre minimatcher: ”Adelaide Crows”,”Port Adelaide” och ”Carlton” (från Melbourne). Det var kul och annorlunda! Inte lika komplicerat som cricket. Väldigt vältränade spelare ;) Nu har jag sett det också! Har bara sett typ 30 sek på tv innan.. Jag haraldrig varit på så många sportevent i mitt liv innan jag kom hit! Haha!




Denna helgen har knappt börjat, men igår var jag på "The Fringe" (eller snarare "Garden of Unearthly Delights") och såg på show! "Sammy J and Randy" blev det, lite lite komedimusikaldockteater.. lite av allt vill säga :)



Att höra kookaburrorna skratta i bakgrunden när man står och spolar slangar i sensommarsolen en eftermiddag i februari är ganska häftigt ändå. För övrigt.

Bara så ni vet så skrev jag detta i tisdags och så har jag ändrat lite i efterhand, det är därför det kanske låter lite konstigt. Har inte haft tillgång till internet. Det är fritt wifi på biblioteket i Gumeracha, men det stänger fem och jag slutar fyra, så jag har inte hunnit…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar