lördag 17 mars 2012

Jobbar på!

Saker och ting ser lite ljusare ut. Hade en bra helg, där även söndagen spenderades med familjen på marknad (Gepps Cross) och i affärer. Köpte efterlängtade nötter och lekte typ nanny hela dagen. Jag som typ aldrig sett ett barn förut skötte det ganska bra tycker jag allt! Väldigt uttröttande dock..! Så förhållandet till chefen känns lite bättre, även om jag fortfarande inte vet var jag har honom riktigt och vad han tänker. Men det vet ju inte ens brasilianaren som varit här i 7 månader så... Han är lite misstänksam av sig, tror att han vet så mycket om folk och kan vara lite sur. Brasilianaren, Ericson heter han, (vet inte hur han stavar, inget särsklit brasilianskt namn iaf, vad jag vet :P) tror att han inte gillar att se folk lyckliga, haha! Jag och han kommer nu bra överens och kan prata och så och han har nog inge problem med mig! Ger mig te och juice och han lånar plåster av mig, hehe! Fortfarande lite nervös över helger och så, men det får jag väl ta. Det finns nog värre chefer och värre arbetsplatser, bara det att jag har ju vant mig vid utomordentligt bra chefer den senaste tiden. Har kommit på tt jag/vi ju faktiskt har bott hos alla dem vi haft; i Merredin hos Bob, hos Kalyx Matt, hos Kalyx Peter och hos Pamela på SARDI. Haha!
     Annars flyter veckorna på snabbt, snart en månads sen jag och Cattis splittrades och snart lämnar hon Leeton och kommer HIT! Jag hoppas jag får se henne! :D Pratade en timme i telefon igår :)
     Under veckan jobbar jag hela dagen, kommer hem, äter (vanligtvis pasta eller ris med pastasås av olika de slag och grönsaker, ev. nåt kött..), mm och ser på ”My Kitchen Rules” (”MKR” om man vill verka lite cool :P) som går fem dagar i veckan :P Helgerna ger mig kraft, och kärlek, en vecka till, trots ”frihetsstressen”, och så går det vidare. Ska nog stanna här så länge jag kan. Skiter i och kolla runt mer. Får jag sparken så får jag sparken och då kan jag kolla runt, det finns jobb här, måste bara hitta dem! Det är lugnt! Snart femton (!) dagar jobbade! Gött! Den stora frågan är bara vad jag ska se på när ”My Kitchen Rules” tar slut??!
     Har fått en fin bränna också, mestadels på övre ryggen och i knävecken! Äntligen lit färg efter en hel sommar i Australien vars sol ska vara så HIMLA stark! Det svider dock lite i nacken... Håller på med ”tree training” nu, vilket innebär att man binder ner grenarna så att de växer platt utåt istället för uppåt. Vilket innebär att jag i praktiken lever på att knyta knutar :P För det mesta jobbar jag själv, så jag lyssnar på min mp3 nio timmar om dagen... Galet ju... Men ganska soft ändå :) Och ganska tråkigt :( Men soft :) ”Pay day” är onsdagar :D

Lite bilder från fältet:

En ganska vanlig morgon...
Lite körsbärsfält
Mina bästa vänner, minus det blå snöret, pricken över i!
Får lägga upp på hemmet en annan gång! Footy-dag idag typ, med lokal match mellan Kersbrook och Golden Grove först, sen ev. nab-cup final mellan Adelaide Crows och nåt västkustlag ikväll på tv. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar