söndag 25 mars 2012

Katt!

Jag stannar nog här en vecka till, sen planerar jag att säga upp mig (hoppas verkligen på att få säga de magsika orden "I quit!" eller "I have decided to resign". hmm..)! Jag har fortfarande inte lyckats få tag i hostelmannen, han är ”busy” för tillfället som han skrev i ett sms. Men jag har hopp om att det finns platser där om en vecka också, pratade med en som bodde där och han sa också att det fanns plats och jag tänker att om han inte kan prata med mig kan han ju inte prata med nån annan heller.. (?) Fast han är inte den enda som driver stället, han har en bror också tror jag, men ändå. Och jag tror han är huvudägaren typ. De hade en hemsida: http://adelaidehillsbackpackers.com.au/. Mer officiella än jag trodde alltså. Jag känner i alla fall hopp!
     Var i alla fall på fotboll hela dagen igår och såg två matcher, både A-graders och B-graders (bättre och sämre) mellan Gumeracha och Inglefarm. Hejade på Inglefarm i tysthet... :P Gum-B förlorade, Gum-A vann, stort. Usch då.Var med familjen och barnen och kom hem vid halv fem helt slut och döhungrig. Barnen och frun är väl trevliga och så (bara väldigt bortskämda), men de har råd med en nanny! Frun har ju två Prada-väskor vad jag har sett! De borde inte utnyttja backpackers som mig för det bara för att vi råkar vara desperata efter jobb och bara för att han kan göra sig av med mig hur han vill och bara ringa ett samtal och så har han en afghan eller vietnames som gör samma jobb för mindre pengar. Idiot. ”He's fucking crazy, man!”, som brasilianaren brukar säga! Haha!
     Cattis är i stan med familj en vecka och jag trodde att jag skulle missa dem p.g.a. min ”husarrest”, men de svängde förbi Gumeracha med sin stora husbil idag och vi åt lunch allesammans på Gumerachas Takeaway Café. Mycket trevligt! Hoppas de får en trevlig resa, verkligen! Kul att se Cattis igen :) De hade varit hos Pamela och Michael igår (de vi bodde hos förut i Adelaide) och hälsat på. Sett vårt gamla rum och allt! Mm, minnen!

Förra veckan var det inget vidare väder... Här en hagelstorm i måndags! Galet och väldigt plötsligt! Hösten är här! Men det ska bli varmare nästa vecka igen.
Mitt rum
Köket
Tv:n och sofforna
Utanför
Mina nya vantar! Världens bästa köp! Så kallt på morgnarna! Skärde mig i fingret när jag skulle skära en pumpa förra helgen :P
Blev omringad av sådana här när jag satt i parken idag :) Ibisar!

Och sist men INTE minst: Familjen Koch-Jonsson! :D
Sitter just nu och kollar på högskoleantagningen... Vänta, va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar