lördag 31 mars 2012

Freeedooom!

Så då, då har ja sagt upp mig, flyttat och jobbat min första dag på nya jobbet! Allt på en dag! Skulle ju sagt upp mig igår, men Tony var borta och jag väntade på samtal från nya chefen Michael (från blomfarmen) om detaljer om att jobba idag, vilket han erbjöd mig när jag ringde honom på lunchen. Tiden gick och till slut valde jag att stanna över en natt till. Gick upp klockan sex imorse och började klockan sju och jobbade sedan till knappt tre. Trevligt att jobba med andra människor igen! Vi städade ett växthus, bar aluminiumsaker och monterade taksprinklers. Han har bara jobb för mig tre dagar i vecken änsålänge (mån, ons, fre), så jag kommer inte ha så tät plånbok framöver med boende på annat håll och hyra och så. Men det får va sålänge. Just nu käns det bra. Min huvudsakliga syssla framöver kommer nog att vara blomplockning (hur romantiskt/idylliskt/fint/gulligt låter inte det på en skala? Haha! :P)
     Efter jobbet gick jag direkt och knackade på hos Tony och sa upp mig (även om "arbetsledaren", eller vad man nu ska säga, Craig, avslöjat att jag skulle sluta.. sa det på fre morgon till honom :/) (jag sa för övrigt "I quit" :) ), fick min påskrift (YAY!) och packade och drog. Gick den väldigt långa kilometern med mycket och tung packning till min nya bostad. Fick vänta ett slag då det var låst och ingen var hemma, men till slut kom de boende. Det är alltså ett hostel jag bor på som består av två vanliga bostadshus och som drivs av två bröder. Jag bor nu i det större, finare huset tillsammans med fem andra, ett tyskt par och två italienare. I det andra huset bor tre engelsmän (två tjejer) och tre tyskar. Huset är jättemysigt, med helttäckningsmattor, mormorskänsla, 70-talsinredning, en lp-skivspelare (med en mormonsk kör-skiva i, hahaha :D) , bra tv och jag har just nu ett helt rum för mig själv! Ingen hostel-känsla överhuvudtaget, mer hemkänsla! $120 i veckan kostar det. Har inte betalat än dock. Folket är jättetrevligt. Jag gick ut och åt på puben med italienarna och tyskarna förut och firade min frigörelse litegrann med kycklingschnitzel :) Jag trivs! Jag får väl leva lite mer sparsamt nu, men det gör inget. Jag längtar till mitt helttäckningsmattehus och min säng med riktiga LAKAN! Det har jag inte haft på 5 veckor! Jag har bara haft mitt polyesterreselakan och en öppen sovsäck som täcke... Mys nu ju!
     Just nu sitter jag i en bil (en av italienarnas) utanför biblioteket och utnyttjar internet. Det är kallt ute. Det är det nu på kvällar och morgnar, men på dagarna är det oftast soligt och 25-30 grader, iaf den senaste veckan. Ska nog bli lite kallare runt påsk nu tror jag. En del löv börjar gulna.
     I natt ställer vi tillbaka klockorna en timme till vintertid här. En timme sovmorgon, yay! Precis vad jag behöver efter att ha jobbat sex dagar den här veckan och gått upp klockan sex varenda dag! Plus lite förkylningskänslor, som dock börjar försvinna nu, tro jag/hoppas jag..

Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar