tisdag 3 april 2012

Amanda Oscarsson, blomplockare.

Igår jobbade jag min första "riktiga" dag då och gjorde det som jag "ska" göra, nämligen plocka blommor. Vi plockade nejlikor och liljor. Nästan alla var med och plockade och det var ganska fridfullt. Jag var ganska långsam, men jag tog min tid för att lära mig riktigt (för en gångs skull...). Stället heter förresten "Jong's Flowers" och odlar fyra olika sorters blommor: fresior, nejlikor, liljor och nån mer som jag inte kommer ihåg just nu. Trevligt att jobba med folk igen, det motiverar en lite mer! Gick upp 5.45, gick hemifrån 6.30, fick lift med en kvinna på vägen som visade sig vara hon som skulle ta hand om mig under dagen och så slutade jag drygt kl 16. På vägen hem fick jag skjuts av min föredetta arbetsledares, Craigs, ex-fru, haha! (Hon jobbar där.) Dagen gick hyfsat fort och jag var inte jättetrött. Det är väldigt fint när man ser alla färgglada blommor och känner doften av dem och jorden. Lite vår- och påskkänsla trots den annalkande hösten :)
     Idag är jag ledig och just nu sitter jag på biblioteket och vid kl 1.05 ska jag ta bussen till Tea Tree Plaza för att handla mat och lite annat. Det börjar sina... Hade tydligen fått skatteåterbäring f.ö. på 5083 spänn! Man tackar, staten! 3304 av dem kommer dock gå till att betala förlängningen av min försäkring som går ut den 4:e... Om jag lyckas betala nångång! Online-betalning fungerade inte och jag kan inte ringa nu för kontoret är inte öppet. Får prova ikväll, men då har jag inte internet.. Men det behövs kanske inte. Förhoppningsvis. Kommer använda mitt svenska betalkort igen, det har jag inte använt på läänge. Detta betyder förresten att jag snart vart iväg sex månader = halva tiden = galet!
     Cattis är i Cairns förresten och lever loppan i regnskogen och vid barriärrevet, för de som undrar. Låter ju inte fel :)

Stötte på en svart mygga med vita fläckar på benen i söndags när jag satt ute och såg på film. Dödade den. I går i lunchrummet såg jag en affisch med nyss nämnda mygga och texten "Australia's Most Unwanted"! Den spred tydligen sjukdomar som denguefeber och nåt som gjorde att din hjärna svullnade :S man skulle rapportera fynd... Jag gjorde mitt och dödade den. Min hjärna har inte svullnat än (den bet mig aldrig dock).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar