lördag 21 april 2012

Att bryta mönster


Igår jobbade jag verkligen en full dag, från 7-18. Det som ”räddade” mig var min cykel, då Richard, ena chefen, sa att det var bäst att jag åkte hem innan det blev för mörkt då det är olagligt att cykla utan cykellampor (och ja, det finns polis här ute på landet). Det är förresten lag på att ALLA har cykelhjälm i Australien (alltså när man cyklar, hehe), och man vill inte bli tagen utan. Så det är hjälm på!

Från det ena till det andra, jag vill bara säga att om du inte vet vad du vill göra, t.ex. jobba med, studera, mm – res! Eller jobba ett tag om du bara studerat hela ditt liv. Ta ett gap year! Kom på mig själv med tanken den sista timmen av jobb idag; här jobbar jag med att göra iordning en trailer med vattenfyllda hinkar, ganska fysiskt och just då ganska intensivt arbete, en lång arbetsdag, ensam i Australien, ung, tjej, fri – och jag blev så stolt och det kändes så bra! Och jag fick ju min uppenbarelse om vad jag vill studera härborta, långt från allt som har med studier att göra. Man får perspektiv. Jag har även lärt mig massa andra saker om mig själv och kanske lite om hur jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden. Men samtidigt har jag ingen aning. Och samtidigt är jag skiträdd för framtiden. Men jag ser fram emot den mer än nånsin också. Det är förvirrande. Men man ska leva i nuet! Har jag sagt det förut? :P
     I alla fall, det jag ville säga var att om du inte vet vad du ska/vill göra: res eller bara upplev något nytt eller gör något annat ett tag så kanske du får lite perspektiv och nya erfarenheter som kan leda dig till insikt! Och om det ändå inte blir bra så är det en erfarenhet och du kan kanske lära dig något om dig själv och/eller världen i alla fall, och sådana kunskaper är alltid bra!


Magpie, en australisk skata. Världens konstigaste sång, men man vänjer sig. Filmen är från december. Symboliserar lite min skönsång här ovanför :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar