lördag 7 april 2012

Glad Påsk! :D

Hm, vet inte hur jag ska börja, men jag kan ju säga att jag trivs ganska bra just nu :) Igår var det Good Friday (låter mycket positivare än låångfreedaagen...) och den spenderades med (ok, han förtjänar att nämnas vid namn:) Regan och hans familj inkl. bror från Victoria och några familjevänner. På låångfreedaagen här äter man tydligen skaldjur och fisk och ABSOLUT inget kött! Så till middag åts det pasta marinara, calamari, fisk, sallad, taboleh (couscous-sallad, vet inte riktigt hur det stavas). Till efterrätt chokladkaka med en jättesöt sås, glass eller(/och!) grädde! DREGEL... ! Fick lite doggybags med mig hem, plus en liten hink honung, haha! Så snällt! :) Och så gott!
     Idag började jag jobba klockan 6.00, så jag gock upp 4.50. Men det gick bra. Var klar strax innan elva, så det var en kort dag. På måndag börjar jag kl6 igen. Nu sitter jag utanför biblioteket och snyltar, har ätit några (extremt äckliga) påskägg från "The Reject Shop" ("The savvy way to shop") till mellanmål och ja, vi får se vad jag gör mer idag. En del av hostelfolket flyttar idag för att åka till andra ställen nu när deras äppeljobb är klart. En del ska komma tillbaka om två veckor när det börjar igen (en ny äppelsort har mognat då), en del inte. Folk pratar om att åka in till Adelaide och kanske gå ut ikväll. Vore väldigt kul, men samtidigt är det ju så omständigt att ta sig fram och tillbaka. de som inte flyttar ska ta in på hostel. Hmm, vi får se :)
    En sak jag i alla fall garanterat ska göra är att äta min chokladpåskhare! Skiter i om den också är äcklig, det är påsk! :D

Min ljuvliga säng (med "huggy bear"-påslakan)!

Gumeracha Hotel aka puben som besöktes i torsdags med hela hostelgänget :)
What he said.
Ha det bra i snön! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar