torsdag 19 april 2012

BU!

I torsdags gick jag en snabbis till Gumerachas enda sevärdhet, ”The Big Rockinghorse”, där det även finns  en leksaksfabrik/butik, full med leksaker och de gamla vanliga souvenirerna, ett café och skyltar med avstånd till en massa städer i världen. Det är så mycket som 15346 km till Stockholm från Gum! Hästen var väl ganska stor..
     Jobbade full dag fredag, skönt! Fredagen den trettonde innehöll dessutom ett besök i ett ”hemsökt” hus sent på kvällen, komplett med en läskig tv-apparat, inga golv, en lång korridor med massa dörrar, en tom fåtölj mitt i ett tomt rum och ett ”blodigt” handavvtryck på väggen! Var där med Regan och några av hans kompisar. En del var rädda (tjejerna), men jag tyckte bara det var kul, även om jag har en grej för tv-apparater i sådana här sammanhang... (efter att en gång ha sett ”The Ring” alldeles ensam troligtvis, brrr..)
     I lördags lekte jag fotbollsfru(?) och såg på Kersbrook vs Meadows i Kersbrook. Kersbrook (de vi hejar på) gjorde storslam! Efteråt var det middag och lite utmärkelse-utdelning, spelarauktion och sådant i (det väldigt stora, fina) klubbhuset och sedan var det lite festligheter. Två personer har f.ö. sagt att jag är lik Sia, en australiensisk sångerska nu! En i lördags och en i Melbourne, haha! Återkommande tema? Mina blommiga tights tar ändå priset: ALLA säger att de ser ut som tatueringar! Cheferna (både här och hemma), folk ute, föräldrar till folk, folk på gatan, barn... skulle inte bli förvånad om djuren snart börjar tala!
     Söndagen var en slö dag med mycket filmtittande och sitta ute i solen. Det är lite sommar här nu igen! Men det ska regna i helgen och bli lite kallare igen. Många löv ligger på marken nu (även om gum tree:sen=eukalyptusträden aldrig tappar sina löv helt vad jag förstått) och det gulnar.. Har jag sagt att jag köpt en till mössa? En tjock en, men den ska jag nog inte använda här, utan hemma. 50 cent kostade den och nu måste jag släpa runt på den. Men jag gillar den! Lite av en souvenir då den är i Adelaide Crows (fotbollslagets) färger. Har ju varit i Adelaide-krokarna nu ganska länge, så jag är väl berättigad till att bära en sådan huvudbonad, haha!
     Jobb full dag i måndags, tisdags och igår och jobb på fredag igen också. Fick min första lön från Jong's i måndags! $666 efter skatt för två veckor. Det klarar jag mig på. Denna lönen inkluderar ju dock två public holidays (dubbelt betalt), så nästa gång blir det kanske inte lika mycket. Jag får f.ö. $14/h. Boendet här kostar $120/vecka, men han är inte hård med att man betalar hyran i tid käre Neil, han är typ aldrig hemma. Så det är lungt, men man måste ju betala nån gång. Inte för jag inte har pengar, måste bara ta ut cash först i en by där det inte finns en riktig bankomat :P Det är lätt att glömma att betala när man inte blir påmind och när man känner sig så hemma! :) Äppelplockningen har förresten startat nu igen för de andra i huset så nu har de tre tyska killarna och en av italienarna kommit tillbaka. Fullt i huset nu, men vi ska strukturera om bland rummen lite idag troligtvis. Det blir nog bra :)

Stor häst och en lite mindre häst.
Inne i butiken
Vårigt? Höstigt?
Kersbrook Oval

Jag?
Lyckades sticka hål på min arm igår när jag skulle lägga ner ett stort rör på marken (kniven i fickan). Ännu ett ärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar